Cukr

HOŘKÝ ŽIVOT S CUKREM

Cukr je potravina, která by měla být na předpis v lékárně a ne k volnému prodeji. Není to přehnané, protože jeho vysoká spotřeba vede k chronickým a nevratným zdravotním potížím. Fascinuje mě, jak jsou pronásledováni kuřáci, přitom další stejně nebo více škodlivé potraviny nebo léky nechávají lékaře, politiky a media chladnými.

Proč mi cukr vadí? Tak například: vyvolává cukrovku, zvyšuje hladinu cholesterolu, může za obezitu, překyseluje náš organismus a tak pomáhá rozvoji rakoviny, podporuje růst plísní ve střevech atd. V minulosti byl zdrojem cukru v potravě příjem ovoce a zeleniny, med, kvalitní, tehdy nešlechtěné obilí nebo pivo. Samotného cukru se snědlo do půl kila na osobu a rok. V současnosti spotřeba představuje desítky kilogramů. A výsledky tohoto trendu se dostavují. V České republice žije dnes milion diabetiků! To už je přece slušné číslo, když ho vztáhneme na počet obyvatel. Pouhá dvě procenta diabetiků tzv. prvního typu má nefunkční slinivku břišní, často od dětství, a celoživotně si musí denně aplikovat inzulin. Drtivá většina diabetiků tzv. druhého typu se k cukrovce dopracovala špatnou skladbou stravy, nadbytkem cukru a výrobků z pšeničné mouky, malým příjmem obyčejné vody, nezájmem o fyzický pohyb, přetížením psychiky a stresem. Diabetik může přijít o zrak, i drobná poranění se mu špatně hojí, stoupá riziko srdečního infarktu, cévní mozkové příhody, poruchy prokrvení dolních končetin, ztráta erekce u mužů, poškozují se ledviny, klesá výkonnost imunitního systému.

Obáváte se výše uvedených nemocí a zdravotních komplikací? Pokud ano, je třeba učinit důležité kroky:

1. omezte cukr v potravě
2. redukujte nebo eliminujte pšeničnou mouku
3. brambory obsahují škrob a větší množství škodí
3. nepijte nápoje slazené fruktózou (velmi oblíbená v potravinářském průmyslu, ale více škodlivá nežli glukóza)
5. pivo je zdravé, ale ne ve velkém množství (maltóza v pivu má vyšší glykemický index nežli glukóza)
6. místo cukrárny navštivte raději vinotéku

Při omezování cukru v potravě se bude cítit každý den lépe, sníží se Vaše chuť k jídlu, slinivka břišní bude vesele a spolehlivě pracovat, zmizí tukové polštáře, plíseň ve střevech přijde o hlavní zdroj potravy a půjde o dům dál, zlepší se váš zrak i sluch. Zkrátka prospějete svému tělu na mnoha úrovních. Z vlastní zkušenosti potvrzuji, že po určité době ustane chuť na sladké. Pokud se někdy objeví, odměňte se kvalitní čokoládou nebo domácím štrúdlem. Život si oslaďte dobrou náladou, veselou myslí a láskou, zejména sami k sobě.
Depresivní článek o umělých sladidlech a všem „light“ zase někdy příště.

Slávek

Doporučená literatura: Dr. Wiliam Davis: Život bez pšenice, Prof. MUDr. Anna Strunecká – Doba jedová I-III

Komentáře

komentáře