spánek

PORUCHY SPÁNKU A JEJICH PŘÍČINY

Kvalitní osvěžující spánek je stále vzácnější. Existuje rostoucí počet lidí, kteří pravidelně užívají léky na spaní. Ještě horší situace je při práci na směny, kdy noční směny narušují rytmus aktivity a odpočinku. Bylo statisticky prokázáno ohrožení zaměstnanců v režimu nočních služeb vznikem rakoviny. Příčin poruch spánku je mnoho. Často nemumíme „vypnout mozek“ a místo spaní v posteli přímítáme o starostech.

Mnoho psychické zátěže doma a v práci bez vyrovnávající fyzické aktivity také vede k nespavosti. Pokud najdete během dne čas na vycházku, práci na zahradě, jízdu na kole nebo jinou sportovní aktivitu, budete lépe spát.

Jsou lidé, kteří rychle usnou, ale v pravidelnou hodinu se v noci budí. Naše západní medicina nenachází souvislosti a řešením je lék na spaní. Východní medicína má ale jasno. Vzpomeňte si na Orgánové hodiny z předchozího článku.  Naše orgány se v pravidelných dvouhodinových intervalech dělí o životní energii, která se šíří tzv. meridiány. Pokud se tedy budíme pravidelně mezi 1. a 2. hodinou ranní, může to být špatnou funkcí našich jater (která jsou v tuto dobu aktivní), nespavost později mezi 3. a 4. hodinou signalizuje problém plicní. Zlepšíme li podmínky pro fungování jater nebo plic, mělo by se nám podařit odstranit nespavost v konrétní době.

Noční křeče lýtkových svalů jsou signálem nedostatku hořčíku. Náprava není složitá.Musíme jen doplnit zásoby tohoto prvku. Pít Magnesii v tomto případě nestačí. Já používám Dologran, který doporučoval již kdysi bylinkář a léčitel pan Jiří Janča. Aby si naše tělo nabízený hořčík přisvojilo, dodáváme současně i vápník, a to v poměru  hořčík : vápník = 1 : 2. Mimo odstranění nočních křečí velmi prospějeme srdci, které při nedostatku hořčíku trpí arytmií, doplněné zásoby hořčíku také pomohou snížit hladinu cholesterolu (zvýší se hladina lecitinu).

Při divokých nočních snech berte vitamin B1-Thiamin, který nazývá náš přítel a léčitel Václav Vít palivem pro mozek. Já v tomto případě polknu ráno 3 tbl vitaminu B1 po dobu dvou týdnů.

Spánek je lék a není náhoda, že těžké celkové infekce nebo jiná závažná onemocnění prospíme. Ve spánku probíhají opravy v našem těle i naší duši. Pouze ve tmě a v noci se během spánku tvoří důležitý hormon melatonin, který reguluje spánkové, ale i sezonní cykly. Výsledkem jeho nedostatku jsou poruchy spánku, ale také rakovina prostaty, dělohy a prsu. Jediná barva osvětlení nenarušující jeho tvorbu je barva červená, ale napadá mne pouze jeden podnik, který v době nočních služeb toto červené světlo využívá – a ten je určen výhradně pro pány.

Pokud tedy chcete v noci dobře spát:

1. Nezapomínejte na kladný vliv pohybu na čerstvém vzduchu během dne.

2. Jděte do postele před půlnocí, nejlépe kolem 22. hodiny , kdy je aktivní jangový meridián žlučníku

3. Z ložnice odneste zdroje elektrosmogu, tedy televizi, rádio, pokud možno i elektrický budík.

4.V ložnici nemají být z energetických důvodů zrcadla. Naši předci zrcadla umisťovali na vnitřní stranu skříňových dveří, nebo byla otočná. Nouzově pomůže zakrytí látkou.

5. Problém se spaním, ale i vážnější zdravotní problémy mívají na svědomí také geopatogenní zony.Pokud protínají postel a celou noc na nás působí, pak je zle. Máte-li podezření na jajich existeci, požádejte proutkaře, který vám projde ložnici s virgulí. Napovědět může také chování zvířat. Kočka s oblibou vyhledává místo nad zonou a tam si lehá, pes se jim naopak vyhýbá. Také můžete naslepo přesunout postel na jiné
místo a otestovat na sobě případný kladný vliv této změny na spánek i zdraví.

6. V případě divokých nočních snů si kupte vitamin B1.

7. Při křečích v lýtkových svalech doplňujte hořčík.

8. Při probouzení v pravidelnou noční dobu vzpomeňte na játra nebo plíce.

9. Ať vás již během dne potkalo cokoli, poděkujte večer v posteli za skutečnost, že žijete, a za vše, co kromě vody a jídla máte k dispozici. Řešení problémů nechte na ráno, které je moudřejší večera

Zdravý a klidný spánek vám přeje
Slávek

Komentáře

komentáře