pixlr_20170629131808654

PLANDAJÍ VÁM PAŽE ?

 

Jak naše tělo stárne a snižujeme fyzickou aktivitu, tak ztrácíme elasticitu naší kůže. Přestává se nám tvořit kolagen a elasten. Projevuje se to u každého jinak a na jiných místech těla. Pokud vám skáče váha nahoru a dolů tak jako mně, je situace ještě horší. Každé nabrané kilo a zase zhubnuté, se projevuje v některých partiích a naše paže nejsou výjimkou. Při upažení může spodní část paží nevzhledně viset od lokte až do podpaží a v horších případech se může objevit i celulitida. To byl můj případ. A navíc mě ruce i bolely, protože lymfatický systém už nepracoval správně.
Přestala jsem nosit trička bez rukávů, nebo si oblékala rukávky a svetříky i v létě.

A co tedy s tím můžeme dělat? Tento proces se dá zmírnit správnou životosprávou, cíleným cvičením paží, peelingem, a mně se osvědčil galvanický přístroj na tělo. Pokud svaly v této partii zpevníme cvičením, tak se nebude kůže uvolňovat. První měsíc doporučuji galvanizaci paží ráno a večer v trvaní 10 min. Já jsem galvanizovala každý třetí den, gel jsem smyla a ruce namazala speciálním hydratačním krémem.

Dalším pomocníkem je kvalitní peeling. Peeling má skvělou schopnost odstranit odumřelé částečky kůže, jež se pomalu samovolně odlupují. Pokud jim v tomto směru pomůžete, vyhnete se šupinkovaté pokožce i suchým loktům. Může pomoci také v případě pigmentových skvrn, akné nebo jiných kožních problémů. Doporučují udělat si peeling i před galvanizací, bude více fungovat a účinné látky z krémů se lépe vstřebávají.

A zcela určité nesmíme zapomínat na pitný režim. Do příjmu tekutin bychom neměli počítat kávu, černý čaj ani alkohol. Ideální je čistá přírodní voda, nesycené minerálky a bylinné čaje. Zrcadlem špatného pitného režimu může být suchá a dehydratovaná pokožka.

Doporučuji i upravit stravu, například místo sacharidů zařadit více bílkovin. Nemusíte se nutně stát paleo nebo raw. Toužíte-li však po vyrýsovanější postavě, včetně svalů na rukou, zamyslete se nad omezením sacharidů aspoň na chvíli. Mně osobně vyhovuje takzvaná nízko sacharidová dieta „Low Carb“.
Omezit cukry je výhodné nejen kvůli udržení štíhlé postavy, ale i ze zdravotního hlediska. Sacharidy podporují zánětlivé procesy v těle a také mají schopnost vázat na sebe kolagen a měnit tak jeho funkci. Tomuto procesu se odborně říká glykace a ta je jedním z faktorů přispívajících ke stárnutí tkání.

CVIČENÍ
Cviků pro tuto partií je mnoho, pokud navštěvujete fitness, poraďte se s trenérem. Můžete ale cvičit i doma, pouze svou vlastní vahou. Při tréninku paží nám jde především o posílení svalů, a tudíž veškeré cviky provádíme pomalu.

1.Tricepsové kliky
Lehneme si na zem na břicho, necháme kolena na podlaze a zvedneme se na rukou tak, abychom měli napnuté lokty. Pomalu s nádechem ohýbáme lokty a snažíme se je neustále držet u hrudi. Jdeme tak nízko, jak jen zvládneme a v nejnižší poloze vydržíme 1 sekundu. Pak se pomalu s výdechem se opět zvedáme.

2.Tricepsové kliky o zem
Posadíme se na zem, ruce dáme za záda a zapřeme se o ně, nohy dáme na šířku pánve. Zvedneme zadeček a napneme ruce. Zpevníme trup a pomalu ohýbáme ruce, až se zadečkem dostaneme téměř na zem, ale nepokládáme jej. V této poloze opět vydržíme 1 sekundu a s výdechem jdeme zpět nahoru.

3.Boční kliky na jedné ruce
Lehneme si na bok, mírně pokrčíme nohy a spodní rukou se chytneme v pase. Druhou rukou se zapřeme o zem a pomalu se snažíme na této ruce zvednout, až do úplného natažení ruky. Nahoře vydržíme 1 sekundu a pomalu se spouštíme zase dolů. Nejprve cvičíme jednu stranu a následně až druhou.

Trénink provádíte podle svých možností, začněte 2x týdně, 5 opakování 2x dokola.
Postupně můžeme navyšovat počet opakování na 10 až 15 a cvičit i 3x týdně.

Výsledky by měly být viditelné za 2 měsíce a pokud přidáte galvanizaci, tak již za 1 měsíc.
Pokud z jakéhokoliv důvodu nemůžete cvičit, snažte se alespoň odlehčit stravu, víc se hýbejte a pravidelně si paže galvanizujte.

Přístroj lze použít i na jiné partie těla, jako zadeček, břicho nebo stehna. Pomáhá rozproudit lymfatický systém, snižuje celulitidu, je doporučován i na jizvy (zhojené) nebo redukci křečových žil.
Nechce se vám cvičit, upravovat jídelníček, nebo investovat do galvanického přístroje? Můžete vyhledat pomoc lékařů a vyzkoušet invazivní zásah – nabízí se mnohé: počínaje liposukcí přes lipolýzu až po plastiku rukou. Mezi nejmodernější a nejšetrnější ambulantní metody patří například laserová liposukce. Bez operace, bolesti a rekonvalescence funguje takzvaná kryolipolýza, tedy liposukce zmrazením. Potřebujete-li zásadní zákrok, nabízí se celková plastika paží. Doporučuji vybrat si opravdu dobré pracoviště a kvalifikované odborníky, aby výsledek odpovídal vašim představám.

Užijte si krásné léto
Ivana
Ještě upozornění: Úvodní fotografie není upravena, výsledky jsou po 1 měsíci galvanizace.

Komentáře

komentáře